0

Good Friday...

Posted by Ennosuke Ajibana on Friday, March 25, 2005
[bilik aku]

Pers time aku ingat Good Friday hujan. Biasanya panas menggigit jer. Gi church tadi lepas repair kerja Kak Lily sikit (data key in utk maklumat murid).Dulu, masa kecik-kecik, aku rasa religous sesangat. Tiap kali Good Friday, aku cam rasa gelap jer. Aku biasa rasa benda ni kalau ader org meninggal. Kadang cam alam ni rasa merah, kadang cam rasa hari gerhana. Then, kalau masa mass tu, org, choir, semua nyanyi lagu sedih (tanpa iringan alat muzik cam biasa) rasa betul-betul cam hadiri satu mass for the dead. Ingat lagi masa gi mass my late classmate & friend, Marciano Domingo (God Bless Upon His Soul), org nyanyi lagu latin. Syahdu & memang sedih giler. Masa tu, tak kira laki ker pompuan, islam or christian or chinese or hindu, semua pay their last respect ngan rasa yg melankolik abis.
But, Good Friday is different. Very different. Kalau org lain, yg kebetulan lalu kat luar gereja tadi & nampak perarakan (procession utk Station Of The Cross) mesti diaorang hairan & tanya "Sapa meninggal?". Then, kalau soalan tu kena kat aku, aku sure balas... "My Lord, My Christ, Tuhan aku... Jesus Christ!".Tadi, masih dpt rasa lagi gerhana kematian tu...
Aku dah abis tengok video tutorial utk Linux. Ader la dpt sikit cam setting samba, alias utk command, gabung command cam find & grep utk cari fail, vi editor, bla-bla-bla dan bla... Plan nak up satu linux server tapi kena cari monitor or at least 'kerajinan' utk membuat server tu. Aku plan nak pasang lagi Slackie 9.1 kat box lama tu. Pastu cucuk modem SM56 pci aku kat situ, kacau setting sikit sebab aku dah jumpa setting utk enablekan winmodem ni kat Slackie 9.1. Kat box yg aku tengah pakai sekarang ni aku nak pasang external atau mungkin satu ari, aku nak pasang Streamyx (mampu ker aku ni arr? :P)Kay la, sakit perut, nak bagi satu gambar lagi ari ni.
Tajuk:Hopeless. Cantik aku tengok con merah ngan putih.
Cheerzz~!!



0 Comments

Copyright © 2009 ~/blog All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.